Hvor kommer McDonald's mad egentlig fra?

Dato: 04.04.2011

Hos leverandørerne får gæsterne mulighed for med egne øjne at se, hvordan maden hos McDonald's bliver til - helt fra landmandens marker og stalde til maden bliver rakt over disken i restauranten. De fem gæster skal være kvalitetstjekkere for McDonald's mange tusinde gæster hver eneste dag.

Bevæbnet med kamera, notesblok og en masse spørgsmål fra McDonald's gæster får fem danskere chancen for at besøge McDonald's råvareleverandører for at tjekke kvaliteten hos McDonald's. De fem kvalitetstjekkere får mulighed for med egne øjne at se råvarerne, produktionen, og hvordan det bliver et af McDonald's produkter. Og så får de selvfølgelig mulighed for at stille alle de spørgsmål, som de og andre gæster har til maden.

"De mange myter, der er om vores mad, fortæller jo, at vi ikke har været gode nok til at fortælle danskerne, hvilken mad de egentlig får hos McDonald's. Vi kan dog samtidig mærke en stor lyst til at spørge om, hvad der er fakta, og hvad der er fiktion i myterne. Det mærker vi både i restauranterne, og ved at vores gæster kontakter os på mail eller Facebook. Og vi vil rigtig gerne fortælle, hvor maden kommer fra, og hvad der sker med den hele vejen fra jord til bord," fortæller kvalitetschef Susanne Houlberg.

Susanne Houlberg vil deltage på turene sammen med gæsterne for også at kunne svare på spørgsmål. Derudover vil der være en franchisetager med på hver tur, der har en særlig interesse for de enkelte råvarer. De fem kvalitetstjekkere skal ud at se salat og gulerødder i Sverige, fisk på Bornholm, kylling i Give, pommes frites i Tyskland og oksekød i Italien.

Alle er velkomne til at søge om at blive en af de fem kvalitetstjekkere. Der kræves ingen forkundskaber - kun nysgerrighed. Der kan søges frem til den 1. maj via www.mcdonalds.dk

Sara Helweg-Larsen,
Kommunikationsdirektør hos McDonald's Danmark ApS
E-mail: shl@dk.mcd.com

Følg McDonald's på facebook.com/mcdonaldsdanmark og find flere fakta om McDonald's på www.mcdonalds.dk.

Forlad mcdonalds.dk

Vælg en McDelivery partner for at fortsætte
Vælg hvilken McDelivery partner du ønsker at benytte:
Delivery From
Du forlader nu mcdonalds.dk og bliver linket til et websted, der kontrolleres af en tredjepart. Indholdet og politikkerne, herunder privatlivspolitikken, på det websted, du nu besøger, kan variere fra McDonalds synspunkter og politikker. Sørg for at gennemgå politikkerne for hvert websted, du besøger. McDonald's er ikke ansvarlig for udtalelser, politikker, udtalelser eller praksis på dette websted