Skal din burger på menuen hos McDonald's?

I 1955 kom cheeseburgeren, i 1967 kom Big Mac’en, og i 2012 skabte den dengang 14-årige Rico Jakobsen McSwag’en. Nu får danskerne igen muligheden for at bygge deres helt egen burger og få den på menuen i alle McDonald’s restauranter. Initiativet er et led i kædens løbende arbejde med at involvere danskerne og tilpasse menukortet til de danske smagsløg.

København, den 1. august 2013 – Bacon eller rødbeder, salat eller salsa? McDonald’s inviterer fra 1. august danskerne til at komme med deres helt egne bud på Danmarks bedste burger. Konkurrencen MyBurger er en del af kædens ønske om at involvere danskerne og invitere dem med helt ind i køkkenet hos McDonald’s.

”Vi arbejder løbende med at udvikle og tilpasse vores menukort til de danske ganer. Efter mere end 32 år i Danmark har vi en stor viden om, hvad danskerne godt kan lide. Men smag udvikler sig, og mange af vores gæster har en stærk holdning til, hvad den helt perfekte burger indeholder. Med MyBurger får de mulighed for at komme med deres helt eget bud,” siger Joachim Knudsen, marketingdirektør hos McDonald’s Danmark.

De tre vinderburgere kommer hver på menuen i alle McDonald’s danske restauranter i to uger i løbet af november og december. En af de tre burgere, der kom på menuen sidste år, var McAwesomeChicken, som blev bygget af 20-årige Mia fra Silkeborg. McAwesomeChicken blev den bedst sælgende kyllingeburger hos McDonald’s i Danmark.

”Sidste års MyBurger var en stor succes, og vi har høje forventninger til, at vi igen i år får et par skarpe klassikere på menuen,” fortæller Joachim Knudsen.

Burger med nachos eller rødbeder

Når man bygger sin burger kan man vælge imellem alle McDonald’s velkendte ingredienser: Bacon, bøf, kylling, forskellige burgerboller og flere typer grønt og sauce. Men i år har McDonald’s tilføjet endnu flere nye og spændende ingredienser. Man kan fx lave en burger med nachos, rødbedechutney eller røget Goudaost.

TV-kok og kogebogsforfatter Claus Holm ser frem til at følge de mange kombinationsmuligheder.

”MyBurger konkurrencen giver et godt billede af, hvilke trends der rykker for danskerne, og det kan man altid lære af som madudvikler. Sidste år så vi en klar tendens til, at danskerne var meget skarpe på, hvad de forventer af en burger – nemlig masser af smag og bid. Derfor bliver det sjovt at se, hvad de kan få ud af de mange nye ingredienser, der er med i år”, fortæller Claus Holm, der vil bistå burgerbyggerne med tips & tricks til, hvad man skal tage hensyn til, når man skal sammensætte en burger, der smager.

Vinderne fra MyBurger konkurrencen er langt fra de eneste burgere, der er udviklet særligt til de danske menukort. De populære burgere McFeast og Chicken Salsa Cheese er nemlig udviklet specielt til det danske marked, ligesom der er en række andre produkter, man udelukkende finder hos McDonald’s i Danmark.

Vil du give dit bud på Danmarks bedste burger, kan du fra 1. august gå ind på hjemmesiden myburger.mcdonalds.dk og bygge din helt egen burger.

Fakta om kampagnen

• Fra 1. august til 1. september kan man på myburger.mcdonalds.dk, på McDonald’s Danmarks Facebookside eller i McDonald’s Danmark App’en bygge og navngive sin egen burger. I samme periode vil sidste års vinderburger McSwag være på menukortet.
  • Når man har kreeret sit mesterværk, gælder det om at få flest mulige stemmer. De 10 mest populære brugere vil nemlig blive bedømt af et dommerpanel på en juryevent den 17. september 2013.
  • Dommerpanelet udvælger tre vinderburgere, der kommer på menukortet to uger hver i løbet af november og december hos alle McDonald’s 86 restauranter i Danmark.
  • Dommerpanelet består blandt andet af TV kok Claus Holm, en McDonald’s restaurantejer og marketingdirektør hos McDonald’s Joachim Knudsen.

Målet med kampagnen er at få danskerne til at bygge 30.000 burgere i det tidsrum, som kampagnen varer.

For mere information kontakt venligst:

Sara Helweg-Larsen
Kommunikationsdirektør
McDonald’s Danmark ApS
Pressetelefon: 7022 0160
E-mail: sara.helweg@dk.mcd.com

Om McDonald’s Danmark

Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er i dag 86 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 71 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s Danmark beskæftiger mere end 4.000 medarbejdere og serverer omkring 160.000 måltider om dagen. McDonald’s Danmark blev kåret til Danmarks bedste store arbejdsplads af Great Place to Work i november 2011 og 2012. Følg McDonald’s på Facebook ogYouTube, og find flere fakta om McDonald’s Danmark på www.mcdonalds.dk ogwww.tjekmcdonalds.dk.