Mascha Vang solgte burgere i den gode sags tjeneste

Mor-blogger og tv-aktuelle Mascha Vang stod i dag bag disken hos McDonald’s i en god sags tjeneste. Sammen med to blogger-kolleger stod hun i spidsen for Ronald McDonald BørneFonds indsamling til fordel for familier med alvorligt syge børn i Danmark.

København, den 15. oktober 2014 – I oktober måned fyldes indsamlingsbøsser verden over til fordel for Ronald McDonald BørneFond, og her i landet var Mascha Vang i dag hoppet om bag disken hos McDonald’s på Frederiksberg og solgte Happy Meals i den gode sags tjeneste.

Fra det første frokostindryk stod Mascha Vang klar og servede burgere, pommes frites og god stemning til restaurantens gæster. Senere blev hun afløst af blogger-kollegerne Mikkel Dejgaard og Rikke May, og der var skruet godt op for sælgermotivationen: Al overskuddet fra de tre bloggeres salg gik nemlig ubeskåret til indsamlingen. Og for hvert Happy Meal, der blev solgt dagen igennem, donerede McDonald´s restauranter over hele landet desuden 5 kroner.

Højt humør og fyldte indsamlingsbøsser

Pengene, der blev samlet ind, går primært til Ronald McDonald Hus ved Rigshospitalet, hvor familier med alvorligt syge børn har et sted at bo og være sammen, mens barnet er indlagt på hospitalet. Og krone for krone, Happy Meal for Happy Meal, sørgede de tre bloggere for at gøre noget ekstra ud af indsamlingen.

For Mascha Vang betyder indsamlingen til Ronald McDonald Hus noget helt særligt:

- Som mor har jeg stor sympati for sagen, som ligger mig meget nært, da en lille pige i min familie har været syg og boet i Ronald McDonald Hus. Min familie kommer fra Nordjylland, så for dem betød huset, at de ikke behøvede at rejse frem og tilbage og kunne få det hele til at hænge lidt bedre sammen. Så jeg er glad for at kunne støtte indsamlingen, og så har det været sjovt og hyggeligt at møde folk i restauranten, fortæller Mascha Vang

De, der ikke selv havde mulighed for at opleve Mascha Vang bag disken, kunne følge med på de sociale medier, hvor hun blandt andet overtog McDonald’s Instagram-profil og delte sine fotos fra dagen efterhånden som indsamlingen skred frem.

Lene Høffner, fundraiser for Ronald McDonald BørneFond, var taknemmelig for de tre ambassadørers indsats bag disken:

- Vi er utroligt glade for, at Mascha, Mikkel og Rikke har været med til at gøre begivenheden i dag til noget særligt. Fondens arbejde er jo drevet af frivillige kræfter, så det betyder rigtig meget, at de støtter op og skaber ekstra fokus om indsamlingen til fordel for børnene i Ronald McDonald Hus, siger hun.

Forslag til Billedtekst:

På denne onsdag i efterårsferien var Mascha Vang sammen med blogger-kollegerne Mikkel Dejgaard og Rikke May gået bag disken hos McDonald’s på Falkoner Alle og støttede op om indsamlingen til Ronald McDonald BørneFond.

Fotos kan anvendes gratis af medier i al omtale af 2014 indsamlingen til Ronald McDonald BørneFond.

Download:

Billede fra eventen 1

Billede fra eventen 2

Billede fra eventen 3

For mere information om indsamlingen og fonden:

Lene Høffner, fundraiser Ronald McDonald BørneFond, Tlf.: 2225 5292

Om bloggerne:

Mascha Vang: Mascha står bag en af Danmarks mest populære forældre-blogs, maschavang.dk. Bloggen har over halvanden million sidevisninger om måneden. Og ud over at have 56.000 likes på Facebook og 54.000 følgere på Instagram, kan Mascha bryste sig af at være den mest googlede kvinde i Danmark. Mascha er desuden tv-aktuel i Kanal 5’s nye boligprogram ”Dit hjem i vores hænder”.

Mikkel Dejgaard: Mikkel står bag Danmarks største far-blog, Far uden filter, hvor han skriver om livet som far til to små børn. Bloggen har knap 3.000 sidevisninger om måneden, og Mikkel har høstet medieomtale for sin rolle som Danmarks første far-blogger.

Rikke May: Rikke May står bag bloggen the Insider, hvor hun skriver om livet som mor med en kærlighed for mode. Bloggen er del af det danske blogger-community Looklab og har over 100.000 sidevisninger om måneden.