McDonald’s åbner restaurant nr. 89

Den 22. august slår McDonald’s dørene op til restaurant nr. 89 som led i virksomhedens planer om at øge antallet af restauranter i Danmark de kommende år. Den nye McDonald’s restaurant på 600 m2 fordelt på to etager får ca. 40 medarbejdere og skal bidrage til at bringe liv til Næstved Havn.

København, den 18. august 2014 – Om få dage kan borgerne i Næstved se frem til et nyt spisested på havneområdet, når McDonald’s åbner en ny restaurant på hjørnet af Havnegade og Blegdammen. McDonald’s har købt grunden af Næstved Havn og har samtidig indgået en aftale om at dække omkostningerne til rensning af det forurenede havneareal, som grunden dækker. Det skal hjælpe til, at havneområdet bliver mere attraktivt for Næstved-borgerne.

Franchisetageren bag den nye restaurant er Christian Buhl Jørgensen, der i forvejen driver én McDonald’s restaurant i Næstved. Med åbningen får han sin fjerde McDonald’s restaurant.

”Det er blevet en rigtig flot restaurant, som jeg glæder mig meget til at dele med vores gæster. Næstved Havn er spændende område med stort potentiale, og jeg ser frem til at blive en endnu større del af Næstveds by- og erhvervsliv. Jeg håber, at byens borgere vil tage godt imod os, og at restauranten vil bidrage positivt til havneområdets fremadrettede udvikling og være med til at trække gæster til fra resten af Sjælland,” siger Christian Buhl Jørgensen.

30 nye arbejdspladser

Som led i forberedelserne til åbningen har franchisetager Christian Buhl Jørgensen samarbejdet tæt med jobcenter Næstved om at finde de helt rigtige medarbejdere til de 30 nye arbejdspladser.

”McDonald’s lever af at servere gode øjeblikke, og her er vi helt afhængige af, at vores medarbejdere er dygtige og oprigtigt engagerede i det, de laver. Derfor har det været en vigtig del af forberedelserne til åbningen at rekruttere de rette mennesker til restauranten. Og det er lykkedes rigtig godt. Når vi åbner dørene, står vi klar med et team af 40 dygtige medarbejdere. 10 af dem er erfarne medarbejdere fra restauranten på Gl. Holstedvej, som skal bidrage med ledelsesansvar og årelang erfaring i den daglige drift af restauranten,” siger Christian Buhl Jørgensen.

Den nye restaurant får Drive Thru, et indendørs legeland, familieparkering og plads til ca. 150 gæster.

For mere information kontakt venligst:

Christian Buhl Jørgensen
Franchisetager, McDonald’s i Næstved, Ringsted og Gentofte
Mail: christian@mcbuhl.dk

Om McDonald’s i Danmark

Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er i dag 88 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 72 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s Danmark beskæftiger mere end 4.200 medarbejdere og serverer omkring 160.000 måltider om dagen. McDonald’s Danmark blev kåret til Danmarks bedste store arbejdsplads af Great Place to Work i november 2011 og 2012. Følg McDonald’s på Facebook og YouTube, og find flere fakta om McDonald’s Danmark på www.mcdonalds.dk og www.tjekmcdonalds.dk.