Natteravnene indgår samarbejde med McDonald’s Danmark

Når Natteravnene går ud i efterårsnatten, kan de kvit og frit vende omkring McDonald’s og få en menu og en kop kaffe at varme sig på. Det er hovedingrediensen i en ny samarbejdsaftale, som Natteravnene og McDonald’s netop har underskrevet.

København, den 15. september 2014 – Natteravnene vil fremover kunne gå ind på McDonald’s restauranter over hele landet og få stillet sulten uden beregning, når de går ud i nattelivet og skaber tryghed hos de unge. Et helt oplagt samarbejde, ifølge begge parter:

”Natteravnene gør et stort og vigtigt arbejde ved at sprede tryghed blandt de unge. Og det vil vi gerne støtte. Natteravnene bevæger sig i områder i hele landet, hvor der som regel er en McDonald’s restaurant i nærheden, som har aften- og natåbent, og så er det helt oplagt, at de kommer indenfor og får et hurtigt måltid mad eller en kop kaffe med på vejen,” siger Driftsdirektør hos McDonald’s Danmark, Kim Trier Meyer.

Aftalen forpligter ikke Natteravnene til at komme på faste besøg hos McDonald’s, men når de alligevel lægger vejen forbi, vil de kunne nyde en kop kaffe eller tilsvarende og en menu uden beregning.

”Som en frivillig organisation er det afgørende for os at have gode samarbejdspartere, der støtter op om vores arbejde. Det her er et godt eksempel på et samarbejde, der giver mening i praksis ved at gøre vilkårene bedre for vores frivillige, når de er ude i nattelivet,” siger sekretariatschef hos Natteravnene Erik Thorsted.

Natteravnene er gennem årene ofte blevet budt på en gratis burger eller en kop kaffe rundt omkring i de lokale restauranter, men med den nye aftale er der en landsdækkende og formel aftale på plads. Tilbuddet om gratis menuer og drikkevarer gælder, når Natteravnene besøger restauranterne i de typiske hold af tre personer. Aftalen træder i kraft med det samme.

For mere information kontakt venligst:

Natteravnenes Landssekretariat, tlf. 70121299 eller sekretariatschef Erik Thorsted tlf. 20207077

McDonald's Danmark, Pressechef Pia Tobberup, tlf. 31196781

Om McDonald’s i Danmark

Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er i dag 89 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 73 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s Danmark beskæftiger mere end 4.200 medarbejdere og serverer omkring 160.000 måltider om dagen. McDonald’s Danmark blev kåret til Danmarks bedste store arbejdsplads af Great Place to Work i november 2011 og 2012. Følg McDonald’s på Facebook og YouTube, og find flere fakta om McDonald’s Danmark på www.mcdonalds.dk og www.tjekmcdonalds.dk.

Om NatteravneneMcDonald’s i Danmark

Natteravnene blev stiftet i 1998 som en frivillig landsdækkende social organisation. Det er Natteravnenes primære formål at skabe tryghed, livsglæde og integration, især for børn og unge, ved at udvise omsorg, ansvarlighed og optræde som gode rollemodeller.

I løbet af 16 år har Natteravnene bredt sig til 269 byområder i Danmark, Grønland og Færøerne, hvor af små 200 er aktive med omkring 5.000 frivillige. Natteravnene er synlige i deres gule jakker, når de i hold på tre personer går ud blandt børn og unge i nattelivet. Natteravnene har ingen beføjelser, men et fast regelsæt baseret på, at deres blotte tilstedeværelse er med til at mindske vold og hærværk – og øge trygheden i nattelivet.