McDonald’s åbner restaurant nr. 89

Nu bliver det snart nemt at svinge omkring McDonald’s på vejen hjem fra Bilka og Waves i Greve. Til november åbner McDonald’s nemlig en 600 m2 stor restaurant med Drive Thru ved Waves. Den nye ejer bliver franchisetager Kaj Johansen, der i forvejen driver 3 restauranter på Sjælland.

København, den 10. juni 2015 – I slutningen af året åbner en McDonald’s en ny restaurant på to etager ved Waves – og forventningerne til den nye restaurant er store. Det gode forretningsliv og de gunstige logistiske forhold i området giver ifølge kæden gode muligheder for at drive en sund forretning på den udvalgte beliggenhed.

”Med landets største Bilka og et af landets største og bedste shoppingcentre som naboer er det et livligt område, hvor mange mennesker i forvejen færdes. Vi tror på, at vi med denne beliggenhed har rigtig gode forudsætninger for at tiltrække mange gæster,” siger 59-årige Kaj Johansen, der er franchisetager hos McDonald’s og ejer af den nye restaurant.

Nye arbejdspladser i Greve

Den nye restaurant bliver på knap 600 m2 fordelt på to etager. Den får plads til 145 gæster og byder bl.a. på Drive Thru, indendørs legeland med digitalt spillegulv og familieparkering. Nedrivningen af den eksisterende bygning på grunden påbegyndes i denne uge, og så gælder det ellers om at finde de helt rigtige medarbejdere.

”Det har været min ambition at åbne endnu en restaurant i et stykke tid, så jeg har bygget et stort og stærkt lederteam op i mine øvrige restauranter, hvorfra jeg kan hente en stor del af ledelsen til den nye restaurant. Men jeg får brug for 50-60 nye dygtige medarbejdere, der virkelig forstår at yde god service og har lyst til at udvikle sig,” siger Kaj Johansen.

Kaj Johansen har været franchisetager hos McDonald’s siden 2001 og driver i forvejen tre succesfulde McDonald’s restauranter i Gladsaxe, Køge og Vallensbæk. Om hemmeligheden bag successen siger han:

”Man skal selvfølgelig have god forretningssans, men det handler i mindst lige så høj grad om at kunne spotte de rigtige medarbejdere – dygtige mennesker, der kan og vil samarbejde med andre i teams, og altid formår at give gæsterne et smil med på vejen. Og så skal man som arbejdsgiver evne at anerkende medarbejdernes gode indsats og styrke deres talent gennem udvikling og uddannelse.”

Kaj Johansen går i gang med at rekruttere de nye medarbejdere i lokalområdet om en måneds tid. Rekrutteringen sker bl.a. gennem www.mcdonalds.dk og McDonald’s Greves nye facebookside: https://www.facebook.com/mcdonaldsgreve

Yderligere oplysninger:

Kaj Johansen
Franchisetager, McDonald’s i Gladsaxe, Køge og Vallensbæk
Mail: Kaj.Johansen@fra.dk.mcd.com

Om McDonald’s i Danmark

Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er i dag 89 McDonald’s restauranter i Danmark, hvoraf de 72 ejes af selvstændige franchisetagere, mens resten ejes af McDonald’s Danmark ApS. McDonald’s Danmark beskæftiger mere end 4.200 medarbejdere og serverer omkring 160.000 måltider om dagen. McDonald’s Danmark blev kåret til Danmarks bedste store arbejdsplads af Great Place to Work i november 2011 og 2012. Følg McDonald’s på Facebook og YouTube, og find flere fakta om McDonald’s Danmark på www.mcdonalds.dk og www.tjekmcdonalds.dk.