København 12. april 2019

McDonald’s Danmarks moderselskab, Food Folk, leverede et godt resultat i 2018. Årsresultatet landede på 103.5 mio. kroner mod 82.3 mio. kroner i 2017.

Hele årsregnskabet kan læses her

Årets resultat er drevet af, at det samlede McDonald’s salg i Danmark er vækstet med 6,8% i 2018. Den positive vækst betyder, at Food Folks Danmarks omsætning er steget fra 381,6 mio kroner i 2017 til 414,3 mio kroner i 2018.

-Det er et meget tilfredsstillende resultat. Vi har de seneste år investeret meget store summer i at ombygge vores restauranter til et helt nyt niveau. Langt de fleste af vores nu 190.000 daglige gæster får i dag en hypermoderne restaurantoplevelse hos os. De digitale skærme betyder ikke kun en mere rolig samlet oplevelse, men også, at maden bliver lavet frisk på bestilling til den enkelte gæst, siger administrerende direktør, Joachim Knudsen, der også peger på en meget dynamisk franchisetager-gruppe som udslagsgivende.

-Vi har et virkeligt godt samarbejde med vores franchisetagere, og med den dynamik det giver, tager vi i disse år syvmileskridt – blandt andet er planen at åbne 20 nye restauranter de kommende fire år. Samtidig har vi løftet kvaliteten på vores homestyleburgere og fortsætter rotationen på menukortet. Vi har relevante tilbud til alle danskere – også dem, der går op i vegetariske og sundere alternativer.

Det er meget tilfredsstillende, at danskerne har kvitteret for vores satsninger, og at vi kan levere et så godt resultat.

Det gode resultat betyder også, at Food Folk Danmarks skattebetaling i Danmark steg fra knap 23 mio. kroner i 2017 til lige godt 30 mio. kroner i 2018.

Om McDonald’s i Danmark

Den første McDonald’s restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er i dag 89 McDonald’s restauranter i Danmark, der ejes af selvstændige franchisetagere. McDonald’s i Danmark beskæftiger flere end 4.700 medarbejdere og serverer omkring 191.000 måltider om dagen. Følg McDonald’s på Facebook og find flere fakta om McDonald’s i Danmark på www.mcdonalds.dk.

Pia Tobberup, Kommunikationschef, 70 22 01 60

Forlad mcdonalds.dk

Vælg en McDelivery partner for at fortsætte
Vælg hvilken McDelivery partner du ønsker at benytte:
Delivery From
Du forlader nu mcdonalds.dk og bliver linket til et websted, der kontrolleres af en tredjepart. Indholdet og politikkerne, herunder privatlivspolitikken, på det websted, du nu besøger, kan variere fra McDonalds synspunkter og politikker. Sørg for at gennemgå politikkerne for hvert websted, du besøger. McDonald's er ikke ansvarlig for udtalelser, politikker, udtalelser eller praksis på dette websted