McDonald’s + Mecenat = Sant

maj 7, 2019

Grattis alla studenter! Nu lanserar McDonald’s ett samarbete med Mecenat som innebär att studenter får tillgång till rabatt och särskilda erbjudanden direkt i McDonald’s app.

Lagom till studentperioden lanserar McDonald’s och Mecenat ett samarbete som ger finfina skräddarsydda erbjudanden och rabatter när studenter besöker McDonald’s. Första steget för att aktivera studentrabatten är att ladda ned McDonald’s app och registrera sig som student. Vid beställning scannar man en QR-kod i kassan eller vid beställningsskärmarna på restaurangerna. För att ta del av studentrabatten krävs att man är student och medlem i Mecenat.

-Vi är väldigt glada att kunna presentera samarbetet med Mecenat som innebär att vi kan erbjuda studenter lite extra! Som Sveriges största restaurangkedja finns vi där de allra flesta universitet,  högskolor och gymnasium finns vilket gör att många studenter enkelt har möjlighet att ta del av våra smarriga erbjudanden, säger Anna Calmerskog, digital manager på McDonald’s.

Vid varje köp i appen samlas automatiskt poäng i McDonald’s lojalitetsprogram McPoints som sedan kan bytas in direkt mot massa gott från McDonald’s meny. En klassisk win-win helt enkelt!

- Vi letar ständigt efter nya möjligheter för att ge våra medlemmar ökat värde. Bland studenterna är McDonald’s alltid på topplistan över önskerabatter, så därför känns det väldigt roligt att kunna presentera det här samarbetet, säger Jonas Levin, VD på Mecenat AB.

För mer information, kontakta:
Presstjänsten på McDonald’s Sverige, 08-740 85 05, media@se.mcd.com