Smaklyft för McDonald’s klassiska burgare

Bild på McDonald's tre klassiska burgare som uppdateras, Big Mac, Quarder Pounder Cheese och Cheeseburgare.

17.10.2022

McDonald’s gör små justeringar i recept och tillagningsmetoder för att göra deras klassiska burgare ännu godare. De ikoniska burgarna Big Mac, QP och Cheeseburgarna blir i och med förändringarna ännu saftigare och krispigare samtidigt som brödet blir fluffigare. Det är första gången någonsin som de världsunika burgarna får en smaklyftning!

Genom små förändringar av recept och tillagningsmetod, serverar McDonald’s nu ännu godare burgare till sina gäster. Fluffigare bröd, saftigare kött och krispigare ingredienser förbättrar smaken ytterligare på klassiska burgarna Big Mac, Quarter Pounder Cheese och Cheeseburgare.

- Varför ändra på ett vinnande koncept? Det är en fråga man kan ställa sig när vi vet att våra burgare är uppskattade över hela världen. För oss på McDonald’s är det viktigt att hela tiden undersöka hur vi kan garantera en smaksensation hos våra gäster. Med några grader här och några millimeter där har vi gjort våra klassiker ännu godare. Big Mac 2.0 helt enkelt, säger Staffan Ekstam, Marknadsdirektör på McDonald’s i Sverige

Burgarna blir saftigare genom att löken läggs på köttet redan på grillen. Burgaren blir också några grader varmare när den serveras, vilket gör att osten smälter ordentligt och kontrasten till de övriga ingredienserna ger en ännu krispigare burgarupplevelse! Även receptet på det klassiska hamburgerbrödet har uppdaterats för att göras ännu godare och mjukare. Den världsberömda Big Mac har till och med fått en egen uppdatering med mer sås än tidigare. Förändringarna av McDonald’s klassiska burgare har gjorts på flera marknader runt om i världen och har blivit mycket uppskattade av gästerna.

För mer information, kontakta:

Henrik Nerell Presschef på McDonald’s Sverige, 08-740 85 05, media@se.mcd.com

Om McDonald’s i Sverige

Med 200 restauranger från norr till söder är McDonald’s Sveriges ledande restaurangkedja, en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare och Sveriges största flexitariska restaurang. Merparten av restaurangerna ägs och drivs lokalt av egna företagare. Vi vill göra det goda valet enkelt för våra gäster och har därför en bred meny med något för alla smaker, preferenser och plånböcker och serverar bara mat av högsta kvalitet med snabb och vänlig service i fräscha, moderna restauranger. Läs mer på www.McDonald's.se eller följ oss på Twitter, Facebook och Instagram.

Beställ McDelivery via våra McDelivery-partners

Välj en leveranspartner för att fortsätta
Du lämnar nu McDonalds.se
Du lämnar nu McDonald's Sveriges webbsida för en en webbplats som kontrolleras av tredje part. Sidan tillhör inte McDonald's Sverige. Innehåll, uttalanden eller åsikter på den sidan ansvarar inte McDonald's Sverige för.