Covid-19 uppdatering - brev från vår VD

03-26-2020

Med anledning av utvecklingen samt uppdaterade rekommendationer från myndigheter och experter vill jag dela en uppdatering från McDonald's i Sverige.

McDonald’s fortsätter att servera gäster runt om i Sverige.

Våra restauranger kommer att förbli öppna så länge det är tryggt och säkert för våra medarbetare och gäster. Men under de senaste dagarna har det blivit tydligt att vi behöver ställa om vår verksamhet tillfälligt i enlighet med myndigheternas rekommendationer om social distansering. Vi har därför valt att stänga av vartannat bord i matsalarna och vill påminna om att respektera och följa myndigheternas rekommendationer att hålla avstånden till varandra.

Följande åtgärder kommer vi även att vidta:

• Vi kommer att ha fortsatt tillgänglighet i alla våra Drive Thrus och genom McDelivery;

• Vi kommer att upprätthålla våra stärkta, detaljerade rengörings- och hygienrutiner både i våra restauranger och med våra McDelivery-partners för att säkerställa de högsta standarderna för renlighet och livsmedelssäkerhet.

• Med omedelbar verkan kommer alla McDelivery-beställningar via Uber Eats, Foodora och Wolt att vara kontaktfria utan fysisk kontakt mellan kunder, anställda och kurirer där det är möjligt.

Välmåendet och säkerheten för våra anställda, gäster och leverantörer är av största vikt för oss och vi kommer framåt att följa utvecklingen och myndigheternas riktlinjer för att säkerställa en trygg upplevelse på McDonald’s. Ert besök och fortsatta stöd betyder mycket för oss och vi är stolta och glada över att få fortsätta servera goda burgare - även om det är under något andra former än vanligt.

Medan det är säkert och möjligt att hålla vår verksamhet öppen, så vill vi göra vad vi kan för att visa vårt stöd till de samhällsfunktioner som arbetar outtröttligt under denna svåra tid. Från den här veckan bjuder vi därför all personal för räddningstjänster och hälso- och sjukvårdspersonal på gratis kaffe. Det är ett litet tecken på vår uppskattning för deras insatser för oss och det samhället som vi verkar i.

Allt eftersom situationen utvecklas fortsätter vi att hålla dig uppdaterad via vår app, våra sociala mediekanaler och vår webbplats. Vi arbetar löpande för att tillhandahålla den senaste informationen om eventuella förändringar av öppettider och serviceerbjudande och att denna finns tillgänglig i relevanta kanaler.

För mer information om senaste uppdateringar och åtgärder du kan vidta för att mildra spridningen av COVID-19, besök Folkhälsomyndighetens hemsida.

Tack för ert stöd och fortsätt att ta hand om varandra,

Joachim Knudsen
Verkställande direktör, McDonald's Sverige

File Type: application/pdf

Beställ McDelivery via våra McDelivery-partners

Välj en leveranspartner för att fortsätta
Du lämnar nu McDonalds.se
Du lämnar nu McDonald's Sveriges webbsida för en en webbplats som kontrolleras av tredje part. Sidan tillhör inte McDonald's Sverige. Innehåll, uttalanden eller åsikter på den sidan ansvarar inte McDonald's Sverige för.